Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 september 2015

Restjes tas/ scrap bag

Ik hou van restjes garen! Hoe meer verschillende bolletjes van mooie kleuren, hoe groter mijn inspiratie om er iets moois van de maken. Ik sorteer het op verschillende manieren. Meestal maak ik een scheiding tussen pastelkleuren, natuur- en bruin tinten en felle kleuren.
Voor deze kleurrijke tas pakte in de felle bolletjes erbij en zocht alle roze, paars en rode bollen eruit. En toen ben ik gewoon begonnen.

Ik haakte 120 losse met haaknaald 4,5, en sloot deze in een ring.
Ik gebruikte 3 verschillende steken. Vaste, halve stokjes en stokjes. Zo krijg je brede en smalle strepen. Het garen wat erg dun was haakte ik in halve stokjes, zodat het wat meer volume kreeg en niet te grote gaten gaf.
De kleuren pakte ik op gevoel, het is gewoon even proberen wat leuk is.
De breedte van de tas is 35 cm en de hoogte is 37 cm.
Aan de bovenkant sloot ik de tas af met een leuk sierrandje. 

Ik had te tas al even af, alleen het verzinnen en maken van de handvaten was even lastig. Ik had eerst wat geprobeerd te haken, maar dit krulde op en was niet ideaal. Toen kwam ik op het idee om de handvaten te naaien van kunstleer. Ik vond het rood er mooi bijpassen. Ik naaide de handvaten aan de buitenkant vast en maakte er een leuke knoop op. 
 Natuurlijk kwam ook mijn label aan de binnenkant van de tas. 


Het leuke aan deze projecten is dat het niet uitmaakt wat voor soort wol of katoen je gebruikt. En dat al die verschillende bolletjes toch 1 leuk werkje worden.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

4 opmerkingen:

  1. Mooie en warme kleuren!
    Met restjes kun je nog heel knappe dingen maken hé.
    Toffe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleuren zijn hartstikke leuk bij elkaar en die rode hengsels maken het helemaal af. Super tasje!

    Groetjes, Laura

    BeantwoordenVerwijderen